TIEDOTE: Poplatek laajentaa maksupäätteiden käyttöä

POPLATEK PAYMENTS

TIEDOTE MAALISKUU 2017

Poplatek laajentaa maksupäätteiden käyttöä:
FlexiPOS-ratkaisu taipuu lisäpalveluihin

  • Lisämyyntiä kassalla
  • Asiakastyytyväisyyden mittaaminen kassalla
  • Kassa kuin tikkuaski

Poplatek Payments on tuonut markkinoille FlexiPOS-ratkaisun, jonka avulla rakennetaan lisäpalveluja Poplatekin maksupäätelaitteisiin – asiakkaan tarpeisiin.

FlexiPOS on koekäytössä ja esittelyssä Shop 2017 Helsinki -tapahtumassa 8.–9.3.2017 Helsingin Messukeskuksessa.

Poplatek Paymentsin toimitusjohtaja Petri Ahti toteaa, että ratkaisun tärkeä osa on yhteistyökumppaneiden kanssa tehtävä yhteistyö. 

– Laajennamme olemassa olevia palveluja kassajärjestelmäkumppanien kanssa. FlexiPOS on kassajärjestelmille avoin rajapintaratkaisu, jossa periaatteessa vain mielikuvitus on rajana erityyppisiin myymäläympäristöihin soveltuvien palveluiden luomisessa, Ahti summaa.
– Loppuasiakkaan näkökulmasta maksupäätettä hyödynnetään joustavasti ja turvallisesti. Maksaminen on yhtä sujuvaa kuin ennenkin, vaikka mukana ovat lisäpalvelut ja myynnin kehittämiseen liittyviä osia, Ahti jatkaa.

FlexiPOS (POS = point of sale) laajentaa maksamisen asiakaskohtaamiseksi tai lisämyynnin mahdollisuudeksi, jos kauppias niin haluaa. Maksupääte muuntuukin monipuoliseksi välineeksi, jolla hankitaan lisätietoa asiakkaista tai tehdään aktiivista lisämyyntiä.

Kauppiaalle välttämätön maksupääte on paras väline kassalla tapahtuvaan asiakkaan ja myyjän välisen tiedon hankkimiseen. Kauppiaan kannattaa hyödyntää maksupäätelaitteen hyvää käytettävyyttä ja toimintavarmuutta mahdollisimman laajasti. Näin myymälään tai kassalle ei tarvitse hankkia erillisiä laitteita.

FlexiPOS taipuu moneen

FlexiPOS:ia voi hyödyntää kaupan kannalta tärkeän asiakastyytyväisyyden mittaamisessa. Asiakkaalla on mahdollisuus antaa maksamisen yhteydessä palautetta napinpainalluksella. Maksaja voi viestittää näin mielipiteensä, ja kauppias saa arvokasta tietoa palvelun laadusta.

FlexiPOS toimii maksupäätteenä myös myyjien mukana. Päätelaite on yhteydessä kassajärjestelmään, joka tallentaa tapahtumat ja toimii samalla kassana. Tuotteiden hallinnointi käy kätevästi taustajärjestelmästä, ja asiakas saa kuitin ostoksestaan myös tässä yhteydessä.

Muita mahdollisia tulevia käyttökohteita voivat olla esim. kehittyneet ravintolatoiminnot, kanta-asiakkaaksi rekisteröityminen tai esimerkiksi tulevan tapahtumatiedon jakaminen maksamisen yhteydessä.

Miksi tämä kaikki?

– Maksupääte on ostamisen viimeinen osa, joka kannattaa myös viimeistellä. Siihen voidaan sisällyttää tärkeätä lisämyyntiä, ja se on osa kaupan ja ostamisen viestintää, Ahti sanoo. 

Lisätiedot
Petri Ahti
Toimitusjohtaja
petri.ahti(a)poplatek.fi
Puh. 0400 867 033

Jaakko Turunen
Myyntijohtaja
jaakko.turunen(a)poplatek.fi
Puh. 040 456 1313

www.poplatek.fi

Maksupäätelaitteet
https://www.poplatek.fi/payments/terminals/