Maksupäätteet menivät metsään – Poplatek Payments kiritti Joensuu-Jukolan myyntiä

Maailman suurin suunnistusviesti keräsi 17.–18.6. yli 16 000 suunnistajaa, 20 tuhatta vierailijaa ja 1500 talkoolaista Joensuun upeisiin maisemiin. Poplatek Paymentsilla oli ilo vauhdittaa maineikkaan suurtapahtuman maksupisteitä yhdessä kassajärjestelmätoimittaja Tehden Oy:n kanssa. Toimivan maksuratkaisun ansiosta sekä kassajonot että kassavaje saatiin Jukolan viestissä karsittua minimiin.

 

 

Yli 35 000 kävijää, 20 000 ruoka-annosta ja kahvikuppia, 10 000 grillimakkaraa ja tuhansia pullia ja sämpylöitä – ja myyntiaikaa vain reilu vuorokausi! Jukolan viesti on hektinen suurtapahtuma, jossa vauhtia riittää myös maksupisteissä. Poplatek Payments ja Tehden Oy selättivät kuitenkin tämän rastin leikiten, ja yli 20 maasta paikalle karauttanut suunnistuskansa sai nauttia sujuvasta maksamisesta koko tapahtuman ajan.

– Jukolan viesti oli Poplatekin 25:lle Yomani XR -maksupäätteelle ja Tehdenin kassajärjestelmälle täyttä työtä. Tapahtumassa tehtailtiin noin 30 000 myyntikuittia, ja kiireisimpinä hetkinä myyntitapahtumia kellotettiin jopa 2000 kappaletta tunnissa. Yhtään maksutapahtumaa ei silti Jukolassa ”pummittu”, vaan kassat pelittivät kellontarkasti lähdöstä maaliin, toteaa Jukolan maksuratkaisun toimittaneen Tehden Oy:n kehitysjohtaja Teemu Juntunen.

Ainutlaatuisen tunnelman ohella Jukolan viesti on tunnettu laadukkaista teknisistä järjestelyistä. Maksamisen tueksi tapahtumaan oli toimitettu järeä kaapelinetti ja myyjien käyttöön kassoille tuotiin Tehdenin pilvikassalla varustetut läppärit. Kortti- ja käteismaksujen kuitit tulostettiin sujuvasti Poplatekin maksupäätteellä, joten erillistä kuittikonetta ei tarvittu.

2000 maksutapahtumaa tunnissa – ilman näppäilyvirheitä

Sujuva myynti on suurtapahtuman onnistumisen edellytys. Ripeä maksaminen taattiin määrittämällä kassajärjestelmään jokaiselle myyntipisteelle omat välilehdet, jossa tarvittavat tuotteet olivat esillä selkeinä pikakuvakkeina. Näppäilyvirheet taklattiin kassajärjestelmän ja maksupäätteen integraation avulla.

– Kassajonot vauhdittuivat, kun kahvilasta sai virvokkeet ja ravintolasta ruoka-annokset myytyä nopeasti nappia painamalla. Kassasta summa kulkeutui suoraan maksupäätteeseen, joten näppäilyvirheitä ei välissä päässyt syntymään. Maksuratkaisu keräsi sekä myyjiltä että tapahtumajärjestäjiltä todella hyvää palautetta, summaa Juntunen.

Saumattoman maksamisen ansiosta kassavaje jäi Jukolassa ennätyksellisen pieneksi, mikä yllätti Juntusen mukaan positiivisesti tapahtuman järjestäjät.

Poplatekilta varma tuki suurtapahtumien maksuratkaisuille

Poplatek tunnetaan jo Suoman parhaana festari- ja maksupäätetoimittajana. Tehdenille Jukolan viesti oli kuitenkin ensimmäinen suurtapahtuman kassajärjestelmätoimitus. Onnistuneen kokemuksen pohjalta suosittua pilvikassaa aiotaan jatkossa tarjota yhä laajemmin myös tapahtumien käyttöön. Juntunen kiittää Poplatekia hyvästä kannustuksesta uuden kokemuksen edessä. 

– Jukolan viesti vahvisti käsitystämme Tehdenin kassajärjestelmän sopivuudesta niin isojen kuin pienten asiakkaiden käyttöön. Poplatekille kiitos loistavien maksupäätteiden ohella myös erinomaisesta kumppanuudesta. Hienoa, että on yhteistyökumppani, joka tarttuu innokkaasti uuteen ja jonka kanssa asiat saadaan aina nopeasti ratkottua, sanoo Juntunen.


Tapahtumajärjestäjä, tarjoa vieraillesi Suomen sujuvinta maksamista. Poplatekin maksupäätteet ja Hilu-maksuranneke lyhentävät kassajonoja, karsivat käteishävikkiä ja takaavat nopean maksamisen säällä kuin säällä! Lue lisää tai kysy lisätietoja, jaakko.turunen@poplatek.fi.