Malttia maksupäätteiden käyttöönotossa

Maltti on valttia – myös maksupäätteiden käyttöönotossa! Näillä vinkeillä varmistat maksupäätteen sujuvan käyttöönoton ja pitkän käyttöiän.

Uudet maksupäätteet

1)    Huomioi, että tuliterän maksupäätteen päivittyminen käyttökelpoiseksi voi kestää hieman pidempään – etenkin, jos verkkoyhteys tai 3G-signaali on heikko. Älä siis poista virtajohtoa tai akkua liian aikaisin.

Varaa sopivasti aikaa uuden maksupäätteen käyttöönottoon. Yoximon käyttöönotto saattaa viedä puolisen tuntiakin, Yomani ML ja Yomani XR -maksupäätteiden noin 15 min.

Maksupäätteen siirto uudelle asiakkaalle

2)    Kun otat käyttöön aiemmin käytetyn maksupäätteen, huomioi, että laitteen päivittyminen uuden asiakkaan tiedoilla saattaa aiheuttaa useampia uudelleenkäynnistyksiä automaattisesti. Älä siis poista virtajohtoa tai akkua liian aikaisin.

Varaa vartti käyttöönottoon. Jos maksupääte on ollut pitkään käyttämättä, päivitysten hakeminen ja asennus voi myös kestää tätä pidempään.

 
symbolit-01.jpg
 

Varmista nämä käyttöönoton lopuksi

3)    Aiemmin käytetty maksupääte kannattaa käyttöönoton yhteydessä aina uudelleenkäynnistää kertaalleen myös manuaalisesti. Tarkista lopuksi yritysnimi ja kuittitiedot laitteen ”menu”-valikon kautta kohdasta: ”päätteen tiedot”. Näin varmistut, että kuitin tiedot ovat oikein ennen ensimmäistä maksutapahtumaa.

Älä sammuta laitteita, jos ruudulla lukee "Do Not Power Off" – tarvittaessa ota yhteys Poplatekin asiakaspalveluun. Ole myös yhteydessä, jos käyttöönoton yhteydessä tulee jotain epätavallista vastaan.

 Selvitetään tilanteet yhdessä, jotta laitteet kestäisivät hyvin ja pitkään.

Poplatek Payments Oy

Henri Halminen 26.9.2017

Kysy lisää maksamisesta! Henri taklaa tukinurkassaan maksupäätteiden yleisimmät pulmatilanteet sekä jakaa vinkit päätteiden ja ohjelmien sulavaan käyttöön. Ota yhteyttä!

Kysy lisää maksamisesta! Henri taklaa tukinurkassaan maksupäätteiden yleisimmät pulmatilanteet sekä jakaa vinkit päätteiden ja ohjelmien sulavaan käyttöön. Ota yhteyttä!