Pätkiikö yhteys? Nappaa Henrin vinkit yhteysongelmien varalle!

Yoximon osalta saamme aina silloin tällöin yhteydenottoja yhteysongelmista. Tyypillisesti ongelmat johtuvat siitä, että Yoximon käyttämä 3G verkko on heikko juuri siinä kohdassa, missä maksupäätettä käytetään.

Verkon voimakkuudelle emme tietenkään voi mitään, mutta yksi käytännön vinkki on käyttää Yoximon wlan-ominaisuutta oman älypuhelimen avulla. Varsinkin jos oma puhelin on eri operaattorin verkossa tai sen on mahdollista olla yhteydessä johonkin wlan-verkkoon. Kun Yoximoon on kerran määritelty puhelimen jakaman wlan-verkon asetukset, ne on helppo aktivoida aina tarpeen mukaan.

Oman puhelimen jakaman verkon suojauksen voi tarkistaa puhelimen asetuksista ja sen pitäisi olla WPA2 PSK. Eri puhelimissa tämä tieto on eri paikoissa ja eri nimellä mutta omastani se löytyy kohdasta “verkkosidonta ja siirrettävä hotspot”

Wlan asetukset pääsee syöttämään, kun valitsee Yoximon menunäppäimestä kohdan 5 “asetukset” ja sieltä kohta 1 “WLAN asetukset”. Tämän jälkeen kirjoita verkon nimi ja sen salasana oikeisiin kohtiin. Ja aktivoi WLAN. Pääte buuttaa ja sen jälkeen käyttää WLAN-yhteyttä. Kun WLAN katkaistaan puhelimesta, pääte siirtyy käyttämään 3G-verkkoa.

Poplatekin sivuilta löytyvät tarkemmat ohjeet siitä, miten WLAN-asetukset syötetään.

Kysy lisää maksamisesta! Henri taklaa tukinurkassaan maksupäätteiden yleisimmät pulmatilanteet sekä jakaa vinkit päätteiden ja ohjelmien sulavaan käyttöön. Ota yhteyttä!

Kysy lisää maksamisesta! Henri taklaa tukinurkassaan maksupäätteiden yleisimmät pulmatilanteet sekä jakaa vinkit päätteiden ja ohjelmien sulavaan käyttöön. Ota yhteyttä!